fredag, juli 31, 2009

En fundering bara...

Kan man vara en sportnörd och måste man sporta själv för att vara det? Skälet att jag undrar är för att jag vet att jag är en sportfanatiker, en man med ett sportbehov, ett stort ett men innebär det att jag är en nörd? Förvisso älskar jag nhl-statistik så jag vet väl egentligen redan vad svaret är ang mig själv men det låter ju onekligen bättre att bara vara fanatiker...:p

Visste ni förresten att enda gången som Johan Cruyff spelade VM-final i fotboll med sitt Holland så spelades VM i Västtyskland som också var motståndare till Cruyffs Holland. Västtyskland vann matchen med 2-1 det sista målet gjordes av Gerd Müller, som förresten var den spelare som under lång tid hade rekordet för mest mål i VM med 14st, dock inte under en och samma VM-turnering, det har fransmannen Just Fontaine som gjorde 13 i en och samma turnering...

Jag tror jag just svarade på min fråga... :p

Inga kommentarer: