tisdag, juli 21, 2009

Stockholmsresan eller reseskildring från Sveriges fram/baksida del 1...

Nu har det så äntligen blivit dags för reseskildringen från Stockholm och resan dit och hem igen. Som sagt så åkte jag och min flickvän till Stockholm i tisdags och så var vi där t.o.m torsdag, iaf så startade vi vår resa med X2000 från resecentrum i Skövde klockan 07.50 på morgonen och alla som känner mig förstår vilken bedrift dett egentligen är...

Tågresan som sådan var väl ganska lugn, jag hade hoppats att jag skulle kunna sova på tåget eftersom vi av någon outgrundlig anledning bestämt oss för att titta på den långa "day after tomorrow" på kvällen innan och att detta gjorde att vi inte somnade förrän väldigt sent. Resan i sig tog väl bara två timmar fast det var fullt tillräcklgt eftersom jag kan bli lite illamående på X2000 (det gungar lite för mycket)...

Resans slutmål nåddes iaf innan jag blev illamående och vi var plötsligen i Stockholm eller ja åtminstone på centralstationen vilket var helt okej för då visste vi iaf var vi var. Vårt första mål var iaf att köpa Stockholmskortet så vi massa fria entréer och att vi fick åka på alla pendelgrejer, vårt anra mål var att försöka att hitta något att äta. Vi traskade iväg till turistinformationen och införskaffade dom så viktiga korten varpå vi begav oss ut på stan för att finna föda...

Inga kommentarer: