torsdag, juni 14, 2007

Min Pappa mästerkocken!!!!!

Idag har min pappa lagat mat och inte för att vara sån men det gick inget bra...... Det var nämligen så att han hade köpt ett paket med korv som han tyckte verkade bra. Nu kan jag inte säga om korven var bra för jag såg bara slutprodukten om man säger så! Iaf tyckte han att han skulle köra sagda korv i micron, det gjorde han i tre minuter på full effekt. Detta till trots tyckte han inte att korven var färdig så han körde den i tre minuter till på full effekt.... Nu blev det så att under den andra rundan i micron sprack korven och innandömet rann ut. Problemet var att korvens innandöme var inte riktigt lika motståndskraftigt som korvskinnet, så istället blev det en bränd sörja som luktade väldigt illa......

Jag såg bara de brända korvarna i soppåsen och dom såg inte apptitliga ut och jag tror att jag ska hålla mig till det beprövade sättet att laga korv på....... Det kommer nog min pappa också att göra!

1 kommentar:

riksomengris sa...

väck inte den korv som sover