torsdag, juni 14, 2007

Första gången!

Ibland har man tur och får uppleva saker som gör att man förstår saker bättre än vad man gjorde innan man upplevde dom. För ett par dagar sen hade jag just en sådan upplevelse, en upplevelse som gav väldigt mycket mer än vad jag trodde just när det hände!

Om ni är trogna läsare av min blogg så vet ni att min mamma fick en massiv hjärnblödning för två år sen vilket gjorde att hon är förlamad på höger sida av kroppen, särskilt hennes högerarm har tagit mycket stryk av det hela. Hon har ingen känsel i armen, hon kan inte använda handen och även om hon med stor möda kan lyfta armen lite så är den som sagt oanvändbar!

Så för ett par dagar sedan när det var väldigt varmt tog jag en siesta mitt på dagen. Det händer ibland att jag gör så. Grejen är den att när jag sover siesta brukar jag sova på mage med armarna i kors över bröstet. Även så denna gång! Efter ca en timma vaknade jag till och kände inte av min högerarm, jag kunde inte lyfta den, när jag rullat över på rygg så låg den bara på min mage och hur jag än försökte så funkade den inte.... Efter en stund så började känslan komma tillbaka (naturligtvis för den hade ju bara somnat) men precis innan känseln kom tillbaka förstod jag helt plötsligt hur min mamma måste ha det hela tiden.

Vad man än kan säga om mitt sätt att dra en parallell mellan min och min mammas olika åkommor, så fick iaf jag en större förståelse för vad hon går igenom. Det tog två år innan jag fattade men nu så!!!!!

Inga kommentarer: