tisdag, juni 05, 2007

Drömmar och Sommar

Jag fick ett förslag idag om att jag skulle skriva om mina drömmar. Inte för att mina drömmar är så där speciella utan för att det antogs att det skulle öka mängden läsare på den här bloggen. Tyvärr så har inte de drömmar jag haft den senaste tiden varit särskilt intressanta eller upphetsande. Det hade gett mig stort nöje att skriva om någon sexdröm jag haft den senaste tiden, ju snuskigare desto bättre!!! Nu är det tyvärr så (iofs mest för mig) att jag inte drömt några såna drömmar på ett tag. Jag skulle naturligtvis kunna hitta på en dröm, men då kan ni kära läsare lika gärna läsa insändarsidorna i en herrtidning!! istället får ni den dröm jag hade inatt ( och om det finns några drömtydare där ute vill jag gärna veta vad det kan betyda)....

Det börjar som en dålig amerikansk deckare med ett bankrån och hör och häpna det är jag som är rånaren, jag är iofs inte ensam jag har två kumpaner. De är båda maskerade och beväpnade (jag med naturligtvis). Medan mina kumpaner täcker kassorna tar jag mig an valvet! Det är ett litet valv men det finns en hel del däri, bland annat amerikanska dollar sedlar i massor och nån sorts fond obligationer! Jag stoppar allt som finns i min svarta bag! Sen lämnar jag banken och tar mig mot flyktbilen! Nu märker jag att banken jag just rånat är min bank, den bank där jag alltid utför mina bankärenden. Vilket om sanningen ska fram inte är den mest briljanta delen av den här planen! Iaf jag rusar till flyktbilen som är röd av någon anledning, mina kumpaner har försvunnit och den som kör bilen är en gammal polare från gymnasiet! (här vaknade jag till)

Av någon underlig anledning återkom jag till min dröm på ungefär samma sätt som man gör i en dålig deckare nämligen med ett tidsklipp! Nu var jag hemma med bytet, eller hemma och hemma. I min dröm bodde jag fortfarande hos mina föräldrar, vilket också var en sådär bra planeringsdetalj! Jag har iaf bestämt mig för att göma bytet och att inte använda några av pengarna på ett tag. Iaf så bestämer jag mig för kolla grejerna från valvet pengarna är okej men obligationerna verkar vara från bingolotto (värdet på dom är väl sisådär) men jag slänger ihop det hela iaf och ger mig av för att begrava bytet!

Helt plötsligt medan jag gräver ner stålarna dyker mina kumpaner från banken upp, de är två av skådisarna från prison break, dom säger inte mycket, dom vill bara ha sin andel, när dom fått det drar dom och försvinner ut ur min dröm! Jag beger mig hem med den hemska känslan av att folk vet vad jag gjort, när jag kommer hem tittar min far konstigt på mig, det känns som om han vet. Jag blir i drömmen mer och mer paranoid men tydligen inte tillräckligt för jag har helt plötsligt börjat slänga mig med de stulna dollarsedlarna, jag är paranoid igen, jag sitter på mitt rum med neddragna persiener och ser polisen komma.....(här tog min dröm slut)....

Förövrigt tog det ett tag efter att jag vaknat innan jag insåg att jag inte rånat nån bank....

Och idag kändes det som om sommaren kom hit på riktigt....

1 kommentar:

riksomengris sa...

Vad var det för bank?