tisdag, november 16, 2010

Var tog den vägen?

Min studiemotivation har flugit all världens väg och jag försöker med staplande steg intala mig själv att det löser sig av sig själv. Men eftersom det fortgått ett tag nu så det kanske en idé att själv försöka lösa det hela. Så om det finns någon därute som själv varit i samma sits så skulle jag uppskatta råd eller idéer om vad jag ska ta mig till för att få tillbaka motivationen. Dock förbehåller jag mig rätten att själv välja om jag vill utföra dessa motiviella idéer. Jag ser framför mig att någon av er föreslår att jag ska simma naken i ett akvarium fyllt med hummrar i ett led i att försöka få min motivation tillbaka. När det gäller hummrar och nakenhet så säger jag dock nej, det finns kroppsdelar som riskeras att knipsas av som är mig väldigt mycket kärare än min motivation. Bara så ni vet!!!

I skolan så har jag än sålänge lyckats klara mig, det känns förvisso som att jag är i någon sorts fritt framåtfall men det tror jag har med motivationen att göra. Just nu håller vi iaf på med fallstudier och jag hade lite tur där eftersom min uppgift behandlar just den del av Biblioteks- och Informationsvetenskap som jag är som mest intresserad av. Nämligen bibliotekshistoria, jag är så intresserad av det att jag faktiskt funderar på att försöka att doktorera i ämnet. Det är förvisso ett tag kvar tills jag ska göra det valet men åh vad det lockar. Det kan förvisso vara en skada av att ha sett för många "Stargate"avsnitt men jag tror det är mer än så. Jag tror att någonstans finns civilisationens grund i det faktum att man vill bevara det skrivna ordet/språket. Så planen ser ut som följande. 1. Doktorera i bibliotekshistoria 2. Lära mig läsa utdöda språk (Hieroglyfer, Kilskrift etc etc) 3. Lära mig andra levande språk (Spanska, Tyska, Franska etc etc) 4. Skaffa en hatt, en khakiskjorta och en oxpiska 5. Se hela världen som min arbetsplats. Så ser planen ut just nu men om jag också får tillgång till en Stargate så kommer jag inte klaga... :)

Som avslutning kan jag ju säga att jag har haft svårt att även hitta motivation till mitt bloggande. Först hade jag tänkt att jag skulle sno Sarhas idé men så hann den där jäveln Markus före mig och även om jag älskar honom (på ett väldigt manligt sätt ska påpekas) så blev jag lite tjurig på honom för nu måste jag helt plötsligt vara innovativ i mitt bloggande. Vad jag menar med detta är att om man ska sno någons idé så ska man vara den förste som gör det annars så är man bara någon som faller för grupptrycket. Det är som att vara den fule i "Den Gode, Den Onde, Den Fule" visst är han modig och så och visst är han smart men inte lika smart eller modig som de andra två. Plus att han alltid är den tredje som kommer på något...

3 kommentarer:

Evil Runar sa...

Tack så mycket, jag älskar dig också på ett manligt och tungt sätt.

I och för sig tror jag Sarha också snott konceptet så helt farligt är det väl inte att sno det. Men jag förstår dig. Jag har funderat på att döpa om min blogg till iors blogg.

Evil Runar sa...

Men om du satsar på khakiskjortan, hatten och oxpiskan så kör jag på Svart läderrock, glasögon och börjar bryta på tyska då.

Martin sa...

Så du ska bli syntare? Det funkar iofs som en bra kontrast till khakiskjortan och hatten...

Iors blogg är ju inte fel. Du lär ju få jäkligt mycket mer träffar än vad man får i vanliga fall iaf...