tisdag, november 23, 2010

Sexiga katter.

Jag drömde en sexdröm för ett par dagar sedan, en som verkligen satte sig i minnet. Konstigt nog händer det inte alls så ofta som man skulle kunna tro. Vare sig sexdrömmar eller minnen av drömmar. Kanske minns jag den för att jag så sällan drömmer sexdrömmar eller så beror det på vem det var som var med i den. I vilket fall så minns jag den väldigt väl, tyvärr så tog den slut för fort (nej det var inte för att jag kom), jag vaknade till och när jag somnade om i förhoppning om att komma tillbaka till min sexdröm så började jag drömma om lejon istället...

Och jag vet inte vad ni tycker men lejon är fan inte lika kul att drömma om som sex. Särskilt inte den sortens lejon som jag drömmer om, dom är mer stora huggtänder och aggresivitet. Jag blir alltid fundersam över varför jag drömmer om lejon, enligt drömtydning så är det det här som är skälet.

"Appears in many dreams, and usually signifies anger, desire to hurt, aggressiveness; or fear of these feelings in others or ourselves. We may feel fear of our own anger due to it threatening injury to others in a way that would reflect upon self, and devour our other feelings and desires. The lion can often express feelings of love that cannot express normally, and become aggressive instead. If we see someone we love showing interest in another, or if we feel ousted by brother or sister for parents’ love, our feelings may seem to us like a terrible lion. Daniel in the lions’ den is a beautiful symbol representing how these feelings may be calmed and changed if our life is given to the influence of the spirit."

Jag måste erkänna att jag egentligen tog med drömtydartexten bara för att jag skulle kunna visa hur den blev efter att man använt google-translate på den och jag tror ni kommer hålla med mig om att andemeningen i den engelska texten verkligen ändrats... :p

"Visas i många drömmar, och oftast betyder ilska, lust att skada, aggressivitet eller rädsla för dessa känslor hos andra eller oss själva. Vi kan känna rädsla för vår egen ilska på grund av den hotande skada andra på ett sätt som skulle reflektera över själv, och förtära våra andra känslor och önskningar. Lejonet kan ofta uttrycka känslor av kärlek som inte kan uttrycka sig normalt, och bli aggressiv istället. Om vi ser någon vi älskar att visa intresse för en annan, eller om vi anser störtade med syskon till föräldrar kärlek, får våra känslor tycks oss som ett fruktansvärt lejon. Daniel i lejon den är en vacker symbol som representerar hur dessa känslor kan lugnas och ändras om vårt liv ges till påverkan av alkohol."

Så nu vet ni det! Ges vårt liv till påverkan av alkohol så blir allt bättre... :p

Inga kommentarer: