onsdag, november 17, 2010

Lite hjälp fick jag allt!

Igår så hade jag bestämt mig för att jag verkligen skulle skriva i min blogg men tyvärr så var inte min vilja och min motivation på samma våglängd. Ingen inspiration hittade jag någonstans men som tur var så dök det upp någon på msn som hjälpte mig med att bli inspirerad och motiverad. Visserligen så handlar det i huvudsak om att vi pratade snusk med varandra (som vi brukar) under en längre tid, men funkar det så funkar det. Det funkar så bra faktiskt så att jag funderar på att anställa personen på heltid som min motivator för om sanningen ska fram så behövs det.

Jag tror att jag insett att jag behöver människor som motivationsobjekt, alltså det är den sociala biten som är viktig för att min motivation ska vara på topp. Jag är iofs inte någon supersocial människa men det har ändå visat sig att jag behöver den där lilla knuffen man får från människor ibland. Problemet ligger nog i att hitta människor som kan vara den där motivationen, jag hittade en sådan person en gång och som motivator var hen riktigt riktigt bra men på något sätt kom livet i vägen för det hela...

Inga kommentarer: