torsdag, november 18, 2010

Född ur eld...

Så var det tänkt att vår eldshow skulle heta en gång i tiden, det var på den tiden då Ffx var stora och jäkligt bra på att blåsa eld. Missförstå mig rätt vi är fortfarande bra på att blåsa eld vi är bara inte så stora längre och våra storslagna planer har flyttats längre bak i bussen om man säger så. Jag kom att tänka på det idag dels för att jag blåste eld idag (det gick bra, för att inte gjorts på många år) och dels för att på lördag så kommer vår senaste medlem att döpas. Nu fick jag det nästan att låta som att vi är en sekt där man måste döpas för att få vara med. Jag kan lugna er med att vårt senaste tillskott är 3,5 månader gammal och han föddes in i föreningen. Jag kom att tänka på namnet på vår gamla föreställning då jag tänkte på dopet och på om man inte borde ha brinnande vatten i dopfunten...

Inga kommentarer: