onsdag, november 24, 2010

Nu gör jag det...

Snor Sarhas idé alltså! Som även Markus gjort ska sägas. Fast det låter kanske mycket bättre att säga att jag lånar den, för om jag lånar idéen så kan jag kanske lämna tillbaka den om den inte funkar för mig. Alltså utifall att det jag skriver inte blir bra överhuvudtaget. Tanken är att man ska skriva ett inlägg om dagen med ett tidigare bestämt ämne...

DAG 1: Presentera dig själv!

Jag heter Martin och bor i den stora metropolen Skövde. För exakt en vecka sedan så fyllde jag 35 år vilket gör att jag ibland känner att jag borde bete mig vuxet. Dessa ögonblick passerar dock ganska fort och jag återgår till normaltillståndet som bara kan betecknas "Nörd". Ja jag är en nörd och stolt över det, jag samlar/prenumerera på amerikanska seritidningar (X:Men och där tillhörande titlar), jag har heller inga problem med att ge mig in i en diskussion om om Hulken är starkare än Stålmannen. Jag är även en stor sportnörd och löjligt förtjust i NHL-statistik, jag älskar skidskytte och fotboll och egentligen allt som ryms inom ordet sport...

Vad ska man säga annars om mig? Ja jag är ju då positiv av naturen, allt löser sig helt enkelt, jag har humor och är enligt egen utsago åtminstone medelsnygg. Jag är rökfri, snusfri och nuförtiden så gott som spritfri. Dock är jag inte luktfri men vem är det i dagens samhälle? Jag är omhändertagande och enligt andra en bra lyssnare, jag är lagom intelligent men jag har inget emot att verka smartare än vad jag är, jag har förvisso inget emot att verka dummare än vad jag är heller. :)

Det mest negativa med mig är väl det att jag kan vara både irriterande och jobbig, ibland samtidigt faktiskt. Jag är det dock oftast på ett ganska snällt sätt. Jag avskyr att bli ignorerad och har en tendens att bli mer på om jag blir det. Men oftast så är jag the fun loving man you all love...

Inga kommentarer: