fredag, november 20, 2009

31. Vad är det för likhet?

Vet ni vad det är för likhet mellan smålänningar och thailändare? Jo det är det att ingen av dom kan uttala mitt namn rätt. Dom t.o.m uttalar det på exakt samma sätt. I Thailand och i Småland så heter jag Matin (eller Mattin)i resten av världen så heter jag Martin. Att jag heter Matin hos dom är beroende på uttal som antingen är kulturbetingat eller så beror det på hur irriterade dom är på mig när dom säger mitt namn. Nu har ja ju inget emot att kallas Matin (eller Mattin) för det gör ju nästan att man känner sig lite speciell så jag kommer inte försöka att rätta mina arbetskamrater eller ens de smålänningar jag känner... :)

2 kommentarer:

Sarha sa...

För mej kommer du iaf alltid att vara "den där"... :)

Martin sa...

Det värmer på något konstigt sätt... :)