onsdag, november 04, 2009

10. Datorer, soppa och ett och annat skavsår...

Idag så började min färd mot datanörderi och då menar jag inte att jag lyckades starta en dator utan det här handlade om XML och någon gång så ska jag banne mig kunna förklara exakt vad det är för nåt. Men som ni förstår håller jag på att bli lured to the dark side och jag vet inte hur länge jag kan stå emot...



Join me in learning XML and your fall to the dark side will be complete!!! :p

Dock ska sägas att det funkade ganska bra och jag förstod grunderna men att själva valideringen av mitt lilla rotsystem inte funkade lika bra. Det blir säkert bättre såsmåningom ändå.

Idag kände jag också av hösten ordentligt och inte bara för att det snöat lite här hemma utan för att vindarna var riktigt kalla så till lunch så blev det riktig höst mat, nämligen soppa, linssoppa för att vara exakt, riktigt god var den iaf...

Mitt enda riktigt stora problem har varit att jag haft skavsår på fötterna, förvisso är det nåt man får räkna med när man går in ett par nya kängor men ändå. Men men jag får väl helt enkelt plåstra om fötterna ordentligt och ta nya tag imorgon eller steg blir det kanske då...:)

Inga kommentarer: