onsdag, november 18, 2009

29. När röda faran står för dörren...

Jag har tänkt en del på färgen rött i dagarna och inte bara för att julen står för dörren eller för att jag lutar åt vänster i politiken. Det är heller inte för att när jag rakade mig idag skar mig så mycket så att det såg ut som jag hade röda hund igen. Jag har bara tänkt på den, jag både älskar och avskyr den färgen. Tröjan jag fick igår är röd på ett sånt sätt som jag älskar och är helt underbar medan den äckligaste röda färg som finns är den som finns i Detroit Red Wings matchtröjor (Detta har nog i sanningens namn inget att göra med färgen utan att den i detta fall representerar Detroit Red Wings. Vilken färg dom än använt hade varit äcklig)...

Imorgon så ska jag iaf till Borås och se om jag inte kan få klart min inlämningsuppgift till hemtentan det är förvisso fortfarande inte kod röd på den men det skulle vara skönt att bli klar med den. Efter det har jag ju lite XML-grejer att fixa och en tenta att läsa till, fast 4:e december är ju långt bort... :p

Inga kommentarer: