måndag, april 12, 2010

En hårig mans bekännelser....

Jag var hos tandläkaren för någon vecka sedan så han kunde laga mina hål, en del av dom iaf. Väl där så testade jag en sak som jag aldrig testat förut, jag tog nämligen och använde bedövning eller så lät jag tandläkaren att göra det. Jag var faktiskt nervös för jag visste ju inte hur jag skulle reagera men det funkade fint, förutom att jag när jag skulle skölja munnen lyckades spotta ut allt på golvet men jag klagar inte (dom som är tvungna att städa upp efter mig kanske inte håller med iofs :p, tänderna blev lagade och mycket av det gamla amalgamet togs bort. Det stora pluset var ju att jag inte kände ett dugg det enda minuset var väl att det tog 4-5 timmar för bedövningen att släppa. Kände mig lite som Sylvester Stallone faktiskt...

Annars så var jag på biblioteket här i stan och frågade om sommarjobb men det verkade rätt dödfött även om jag fick förklara för bibliotekarien som jag pratade med vad Dewey's Katalogiseringssystem var. Trots detta så var de enda som fick sommarjobb på biblioteket två skolungdomar som kommunen utser (billig arbetskraft) sen sa hon att dom hade två arbetslösa bibliotekarier som praktiserade på biblioteket (ännu mer arbetskraft). Känns tyvärr inte som att jag var ien konkurensmässig situation...

Inga kommentarer: