lördag, juli 07, 2007

Världens Sju Underverk!

Såhär i sista stund lyckades jag rösta på dom byggnadsverk som jag anser vara den nya världens sju underverk! Skälet till detta var tydligen för att dom gamla tagit slut, ja inte pyramiderna då men alla andra!!! Iaf hade UNESCO bestämt sig för att ha en omröstning och jag var med i den. Det känns som om jag dragit ett strå till stacken vad gäller världskulturarvet.

Nu blir det en spänd väntan för att se vilka byggnader som utses eller snarare hur många rätt man har...Och bara för att inte kunna efterkonstruera så kommer mina val här

Angkor
Stenstoderna på Påskön
Kinesiska Muren
Kiyomizu Templet
Machu Picchu
Petra
Stonehenge

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Gångrifterna i Falbygden då? Jag har kissat i en av dem

Martin sa...

Det är iofs ett kulturarv i sig