tisdag, juli 31, 2007

Argumentation

Ibland önskar jag att jag kunde se världen på ett enklare sätt än vad jag gör. En enklare värld i svart och vitt där alla beslut man tar är antingen rätt eller fel. Tyvärr så gör jag inte det, utan världen går mer i gråzoner som lätt flyter in i varandra. Det gör att det är svårt att veta vad som är rätt och vad som är fel...

Jag har en vän som jag argumenterat med, i en svartvit värld så skulle en av oss ha rätt och en av oss ha fel. Men det är inte så enkelt, jag kan inte säga om hon har rätt eller om jag har rätt eller ens om någon av oss har fel. Det enda jag kan säga är att rent åsiktsmässigt så står vi egentligen inte så långt ifrån varandra. Det som gjorde att vi hamnade på varsin sida den här gången var snarare situationen än några större meningsskiljaktigheter.


Förresten så kommer min mamma att hålla med min vän!!!!!!

2 kommentarer:

riksomengris sa...

Då sitter du i skiten - för mamma har alltid rätt!

Martin sa...

Vad värre är, är att hon bara kommer att skratta åt mig!