lördag, juli 21, 2007

Kesobullar

Efter många om och men blev kesobullarna både bakade och gräddade och detta utan några hemliga ingredienser eller kattdelar i mjöl! Bullarna blev riktigt bra, så bra faktiskt att jag är lite stolt över dom (nu har iofs inte hon som gav mig receptet smakat på dom så jag har bara min bedömning att gå efter).

Annars så har jag ätit upp min paj med citronkräm. Detta gör att jag har börjat fundera på att baka en ny, fast mer traditionell paj, jag tänker mig bär som blåbär, hallon och björnbär. Men eftersom jag satt och tittade på filmen "Michael" med John Travolta, i den satt dom och åt bananpaj, vilket naturligtvis gjorde att jag blev intresserad av att baka en sån (jag vet att jag är lättinfluerad). I vilket fall så står det nu mellan dessa olika pajer.......

Jag kommer att hålla er uppdaterade.....

4 kommentarer:

riksomengris sa...

du kanske skulle gå en bakkurs?

Martin sa...

äsch, man är väl självlärd!

riksomengris sa...

jag menade att du skulle skryta med dina talanger

Martin sa...

du menar att jag skulle ge mig ut bland lättpåverkade människor som skulle se mig som en bakgud....

hmmm, idén låter bättre och bättre