söndag, juli 15, 2007

Det funkar

Det gör faktiskt det, mitt avlopp funkar igen! Efter en heroisk insats som innefattade en mopp, en vaskrensare och ett par gula gummihandskar har jag lyckats rensa mitt avlopp! jag funderar på att skriva ett filmmanus om denna batalj. Baserad på en sann berättelse. En politisk thriller med en smak av det makabra, den lilla människans kamp mot det kapitalistiska stormonopolet. Ångande kärleksscener med gula gummihandsakar och en bit selleri........ Eller så ska jag kanske bara vara glad över att mitt avlopp funkar som det ska igen.

En annan sak som funkar är den paj jag bakade igår, en paj fylld med citronkräm som blev riktigt bra. Det var första gången jag gjort den krämen och jag blev väl glatt överraskad över att den var så god. Imorgon ska jag göra hemmalagad müsli och försöka inhandla ingredienser så att jag kan baka kesobullar. Sen återstår att se om jag lyckas lika bra som hon som gav mig receptet brukar göra.

8 kommentarer:

riksomengris sa...

Hoppas du inte menar BitterFittan den Luxe nu, för då får kesobullar en helt annan innebörd...

Martin sa...

Nu är det ju iofs hon, men i receptet finns inget om att man ska blanda ner hennes katt i degen.... Får helt enkelt se om bullarna smakar som dom ska, annars får jag skaffa en kattunge tills nästa gång jag bakar dom

Sarha sa...

hahaha, och nu när han har blivit kastrerad och allt, dina kesobullar kan bara sluta i katastrof, skulle ha sagt till innan jag gick till vetrinären. Den hemliga ingridiensen... BitterFittan Deluxe

Martin sa...

Jag börjar ana vad den hemliga ingrediensen är, det är alltså därför det står OBS! JÄTTEKLADDIGT!!! i receptet! Jag får helt enkelt ta på mig mina gula gummihandskar och ge mig ut på stadens gator och jaga hankatter, men om det inte funkar, kan jag röra ihop nåt själv då?

Sarha sa...

tja, för att få den perfekta kladdigheten får du nog be Anders om hjälp också, du behöver nog från han också... Se bara till så ingen tjej äter bullarna och blir gravid

Martin sa...

jamen det ställer han nog upp på, han kommer nog vilja komma hit och knåda deg iaf....Men hur kladdigt ska det vara egentligen? Och hur kladdigt brukar du göra dom? eller snarare hur gör du för att få dom kladdiga?

Du menar att kvinnor kan få en bulle i ugnen av bullar som varit i ugnen..... det låter ju nästan som zen!
Bäst att vara försiktig.

Sarha sa...

alltså, du ska inte knåda degen på nåt sätt, du liksom bara blandar ihop allt, jäser det och gör "runda" bullar av det, typ kletar ut runda bullar av den jästa "smeten".

Martin sa...

okej, inget knådande, jag lovar...
ungefär hur mycket "deg" krävs för en bulle? hur mycket sväller dom? typ!

och bara för att vara på den säkra sidan exakt hur runda är "runda" bullar?