onsdag, maj 30, 2007

Ledarskap!

Idag har jag varit på en föreläsning om ledarskap. Själva föreläsningen var väl så där då jag som tillträdande spexgeneral har en rätt bra idé om vad som kommer krävas för att få allt att funka. Det som dock var intressant var att hon som höll i föreläsningen hade samma syn på ledarskap som jag själv faktiskt har. I det hela fanns faktiskt korn av vad jag försökt tänka på under året som varit. En sak som jag tycker är väldigt viktigt är att eftersom vi är en liten förening så måste vi stötta varandra på ett helt annat sätt en om vi var en stor förening.
Högskolestudierna kan ju vara påfrestande både fysiskt och psykiskt och min förhoppning är att vi ska kunna stötta varandra på ett sånt sätt så att allt sådant ska bli lättare! Jag menar naturligtvis inte att någon annan ska göra uppgifterna åt en, men jag hoppas att man genom att prata med varandra, umgås och ha kul ska kunna lätta den bördan åt varandra!
Tyvärr var jag inte kapabel att göra det under det senaste året och därför känns det ibland som om jag misslyckades lite med människor i spexet som jag kanske kunde ha stöttat mer. Jag hoppas iofs att dom förstod vad jag försökte göra, gjorde dom inte det får jag helt enkelt öva på min kommunikationsteknik!!!!

1 kommentar:

riksomengris sa...

Ledarskap kommer bara från styrelsen, va? Det är så det ligger till? Gött, då kan jag återgå till att inte skriva manus.