tisdag, mars 27, 2007

Överkänslig?

Ja jag måste erkänna att jag blivit det de senaste åren, inte när det gäller mig själv. Det är snarare när jag har att göra med min familj och mina vänner, de människor jag bryr mig om helt enkelt. Det tar sig uttryck i att jag överdriver med att fråga hur dom mår eller hur det går med dom. Jag tror helt enkelt att jag försöker förebygga saker. Eftersom jag inte brukade göra så förrän efter att min mamma fick sin hjärnblödning kan man nog finna roten till denna överkänslighet där, sedan att min pappa blev inlagd på sjukhus för en befarad hjärnblödning ett par månader efter att min mamma fått sin hjälper inte heller. Att det sedan inte var en hjärnblödning förändrar ju inte hur jag upplevde situationen och för att ytterligare förvärra mitt sinnestillstånd så var min dåvarande flickvän självmordbenägen och det är ju ett läge då man måste hålla sig på tårna. Så om det finns nån därute som tycker att jag är överdriven så får ni nog stå ut med det. Bara ni inte får en sticka i fingret eller att ni bränner er på kastruller eller skaffar andra småskador kiommer allt nog att gå bra, även om det i såna lägen kliar i mina fingrar att ringa 112 och ha ett riktigt utryckningslarm.

Inga kommentarer: