tisdag, mars 20, 2007

1:a maj, dagen då Martin blir fri!

Att köra tidningar är ett aber! Inte själva utdelningen, den kan vara riktigt behaglig, utan snarare det faktum att jag, som är en person som alltid överanalyserar händelser i mitt liv, har tre timmar på mig varje morgon att tänka! Det finns tillfällen då det skulle vara bättre att inte tänka men jag har alltid tänkt bäst när jag promenerar och säga vad man vill men tidningsutdelning är inte det mest avancerade yrke man kan ha, man behöver inte tänka fullt så mycket på vad man gör. Att det sedan består av ca 90% promenerande hjälper inte heller. Jag börjar dock se ett slut på det, den 1:maj behöver jag ej längre ta mig upp på mornarna vilket kommer att bli en intressant känsla då jag delat ut tidningar i 4,5 år. Men jag kan ändå inte komma ifrån den förväntan jag känner. 1:maj, 1:maj varför är du så långt bort?

Och om ni undrar, så ja jag har snott titeln från en annan blogg, eller snott och snott jag har lånat den, gjort om den, satt lite piff på den, gett den lite djup och mening och framförallt så har jag plagierat den. Men det är så gott som ett orginal av yours truly! Nästan iaf!

Inga kommentarer: