söndag, mars 11, 2007

Nirvana = Blåbärsglass

Jag vet inte hur man ska ta sig dit men jag är rätt säker på att blåbärsglass har en stor del i det. Nirvana ska ju ändå vara en livsnjutning och blåbärsglass är ändå en av de stora njutningarna i livet, jag tror faktiskt att jag skulle göra vad som helst för blåbärsglass. Jag menar om någon erbjöd mig en miljon dollars för att ta livet av mina spexkamrater skulle jag ju säga -nej, jag gillar ju dom. Men om samme person skulle säga -ok, men om jag ger dig 0,5 liter blåbärsglass då? Så skulle jag svara -jajemän, om du ger mig en liter istället kan jag ta livet av dom på ett bestialiskt sätt.......hmm det är nog tur att ingen vet om det här!

Spexet ja, vi har premiär på lördag och vi har inte haft ett vettigt rep på nästan en vecka måste erkänna att det känns lite som om uppgivenheten har tagit överhanden. Har fortfarande inte lärt mig sångerna eller danserna så jag säger jippi. Idag har vi burit kulisser och rekvesita till stället där vi ska framträda och det är som sagt allt, jag måste erkänna att jag inte riktigt orkar tjata om det. Det är inte så konstigt att spexet i skövde inte är större då inte ens de som är med orkar sig till repen.

Sitter också och läser om en 19-årig kvinna i Texas som tog livet av sina barn och sedan begravde dom i plastkassar under sitt hus. Det är sånt här som får mig att misströsta om världens tillstånd och det faktum att en mor är kapabel till sådan monstruösitet. jag kan inte under några omständigheter förstå hur man kan göra något sådant, om jag hade barn skulle jag hellre ta livet av än att låta dom komma till skada.

Så jag ger er den text som gett denna blogg sitt namn, dedikerad till dom som aldrig fick sina ögonblick. Från filmen Blade Runner, Roy Battys slutmonolog som alltid får mig att vilja börja gråta.

"I've seen things, you people wouldn't belive,
attack ships on fire of the shoulder of Orion.
I've watched C-beams glitter in the dark
near the Tannhauser Gate.
All those moments, will be lost, in time, like,
Tears in Rain."

Suck! Sånt här hjälper inte ens blåbärsglass mot

Inga kommentarer: