torsdag, februari 07, 2008

Så var det morgon igen...

Det är lite intressant det här med ombyggnationer av lägenheter och när det ska ske, byggarna kommer som sagt tidigt på morgonen och drar igång med sina maskiner som konstigt nog låter som borrarna som dom har hos tandläkaren. I vilket fall så har jag fått ca en timmes sömn inatt och jag lär vara seg som satan när vi ska repa men det får väl gå som man säger....

En sak som jag tänkte på vad gäller det här med tider för ombyggnad, är det inte konstigt att det alltid är mellan 07:00 och 16:00 som det är godtagbart att det brötas så mycket som möjligt? Är det bara för att det egentligen är meningen att alla ska vara på jobbet då? Är det bara en rest från en svunnen tid, en tid då alla män jobbade och alla kvinnor var hemmafrur? Det är nog tur att jag skriver detta nu på morgonen för hade jag skrivit det när jag är nära döden av trötthet så hade det blivit bra mycket snuskigare ungefär runt nu....

Så fortsättning följer ikväll....:p

Inga kommentarer: