lördag, februari 23, 2008

distankar eller tvångsträ.....

Jag har funderat på en sak, kan man vara disträ och fortfarande få tvångstankar och heter det distankar eller tvångsträ då? Skälet till att jag frågar är enkelt, jag är nämligen disträ, så till den milda grad att jag aldrig kommer ihåg om jag t.ex har låst min dörr eller andra småsaker som om jag stängt av spisen. Däremot så brukar jag inte ha tvångstankar.

Idag fick jag det, grejen var den att jag kokade ägg till frukost på morgonen och sen gick jag till skolan och väl där så började jag fundera på om jag verkligen stängt av spisen, detta tog så stora proportioner att jag fick låna en cykel och åka hem och kolla, väl där så kollade jag spisen tre gånger (man måste ju vara säker) sen gick jag ut låste dörren och gick ner för trappan, på vägen ner började jag fundera på om jag låst dörren så jag blev tvungen att gå upp igen och kolla om jag verkligen låst dörren.

Så nu är frågan vad jag egentligen är distank eller tvångsträ...

Nån som vet?

1 kommentar:

riksomengris sa...

Berätta istället om hur du slog pungen i min cykelstång