måndag, april 23, 2007

Picknick!

Den senaste månaden har jag sett fram emot att vädret skulle bli varmare och växtligheten börja spira. Detta har jag gjort för att jag vill åka på picknick, jag vill sitta bredvid en porlande bäck medan vinden susar i trädens lövverk, jag vill höra fågelsång och framförallt vill jag äta min medtagna matsäck.

Jag tänker mig chilimarinerad kyckling, grillad kyckling, pitabröd eller baguette, en sorts mild kebabsås (Inte med den hemliga ingrediensen som S sa att dom hade i), körsbärstomater, Heminlagd gurka, sallad, pastasallad, taboulleh (om jag kan hitta receptet), fransk potatissallad, såna där goda keso bullar (om jag kan få det receptet), varför inte kokta ägg, kex, lite fransk ost och avslutningvis frukt! Att dricka: ett lättare vitt vin (fast jag kör ju bil så...), mineralvatten, saft, läsk och en kanna te behövs också!

Hmm, även om det är plockmat blir det ju en del att äta själv, bäst att ta med sig någon eller några att hålla mig sällskap. Sen ska man ju bestämma var man ska vara, jag har alltid gillat Silverfallen och Kinnekulle. Silverfallen är bättre tidigt på våren innan allting torkar ut, Kinnekulle är så lummigt att det är skönare på varma dagar, särskilt när ramslöken har kommit upp. Doften ska slå emot en när man går in under lövträden.

Andra saker man ska ta med sig är kameran, ett stativ, något att reflektera ljus med (fusk ja vet, men bättre bilder). Ser verkligen fram mot att vädret ska bli bättre så att jag kan åka på picknick!

Inga kommentarer: