onsdag, december 01, 2010

Den 4:e dagen... (erkänn det är lite långt mellan dagarna va?)

Dagens tema är: Vad har jag ätit idag?

Jag är som vanligt inte sådär jätteförtjust i frukost, åtminstone inte de första 1-2 timmarna efter jag vaknat. Så för att vara krass kan man säga att om jag vaknar vid 10.00 så kan jag äta frukost tidigast 11.30 (té räknas inte som frukost och kan intas alla timmar av dygnet, oavsett vaket eller ovaket tillstånd)...

Dagens frukost bestod iaf av ett par smörgåsar med ost och skinka på. Vanligtvis så består frukosten även av müsli med "gyllene"frukt, vad det nu innebär, torkade bananer och ananas är det i den iaf. Ja ja idag så var den slut så det blev bara smörgåsar iaf.

Sen blev det inte någon mat förrän vi var nere på stan. Vi var där för att införskaffa en av mina födelsedagspresenter. Kostym med skjorta och slips (möjligt inlägg med bilder om detta senare) i vilket fall så blir man hungrig av att gå runt och prova slipsar så vi tog en sväng till Orient Palace och åt buffé. Problemet med buffé är ju att man får äta hur mycket man vill och det gjorde jag, så idag har jag ätit rätter med lamm-,nöt- och kycklingkött, samt en jäkla massa grönsaker och ris, därtill dracks det kopiösa mängder mjölk och allt avslutades med frukt, kladdkaka, friterad banan och glass...

På det hela kan man säga att det varit en bra matdag även om man rullade hem från stan sedan... :)

Inga kommentarer: