fredag, december 03, 2010

På den femte dagen kommer kärleken fram...

Dagens tema är: Min Definition av kärlek

Jag känner att det är svårt att definiera något som kan vara så mycket olika saker men jag ska försöka iaf. Jag tror att det finns så många olika definitioner av kärlek för det finns så många olika sätt att visa sin kärlek på.

Kärlek för mig kan exempelvis vara sättet jag retar folk på, jag retar nämligen bara folk jag tycker om, det är ett sätt att berätta för dom att man älskar dom utan att behöva säga dom mycket större orden högt. Kärlek för mig är att alltid finnas där om någon behöver en, kärlek för mig är också att acceptera någon för vem den är, att oavsett vad som händer finnas där. Kärlek för mig är att ge av sin kärlek, att inte vara egoistisk och bara ta kärlek. Kärlek är att aldrig döma utan bara vara, kärlek är att förstå. Kärlek är att våga, att inte gömma sig, att våga älska och att våga öppna sig. Kärlek är att våga sträcka ut en hand men även att ta den hand som sträcks ut mot en, kärlek behöver inte vara en underkastelse, kärlek är värme i en kall värld. Kärlek är att älska...

Kärlek kan också bara vara så enkelt som att skicka en grilltång och ett par gummihandskar till någon...

Inga kommentarer: