torsdag, december 09, 2010

Dag Sju:

Dagens tema är: Din bästa vän!

Hur bedömer man en bästa vän? Vilka egenskaper ska en sådan ha? Jag kan ärligt säga att jag inte vet. Visst finns det egenskaper jag vill se hos mina vänner. Allting var lättare när jag var barn för då räckte det att säga att en person var ens bästa vän för att han skulle vara det. Den enda egenskap som var viktig var att dom lekte tillsammans med en.

Många år har förflutit sedan jag var barn och några egentliga bästa vänner har jag inte längre. Jag har naturligtvis vänner som betyder mer för mig än andra men ändock ingen sån där som kan kallas bäst. Kanske skulle jag göra som Paris Hilton och hitta en bff på tv. Eller inte...

Jag har många bekanta men få riktiga vänner, jag har egentligen aldrig haft många vänner men dom jag har är väldigt viktiga för mig och jag måste säga att jag blivit bättre på att hålla kontakten med dom än vad jag var förr. Det gläder mig att jag kan säga det för jag tror att man måste ha människor (hur jobbiga de än må vara ibland) i sitt liv. Jag tror man mår bättre av det helt enkelt...

Kanske är det så att man inte måste ha EN bästa vän utan det går lika bra att ha flera nära vänner där inte någon klassas som bästa. Men om jag skulle ge mig på egenskaperna en bästa vän skulle ha så skulle jag säga att personen måste se vem jag är i verkligheten och acceptera den jag är utan krusiduller. Jag tror att en bästa vän har samma humor, samma intressen, det är nån man gillar att hänga med helt enkelt. Framförallt så tror jag det är kärlek det handlar om, jag tror inte man kan ha en bästa vän utan kärlek... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dag åtta då? Vad har hänt med motivationen?

Martin sa...

Motivationen tog semester, åkte till ett semesterparadis där den blev rånad, enda chansen att komma hem igen var att sälja sig för pengar, men istället blev den nedslagen och lever nu som en skugga av sitt forna jag i min själs mörkaste skrymslen...

Kort sagt det går sådär... :p