måndag, december 06, 2010

Den sjätte dagen:

Dagens tema är: Min dag!

Eftersom absolut ingenting hänt idag så tänkte jag som så att istället för att jag skriver om den här dagen så skriver jag om en ganska typisk dag istället.

Jag ställer alltid min klocka/telefon på 06.30, 06.35 och 06.40 iaf när jag sover hos flickvännen. Jag ställer klockan så, inte för att jag ska gå upp utan för att hjälpa henne komma upp på mornarna. Jag ställer in flera tider för vi båda är snoozare (jag kan snooza en hel timme utan problem) och telefonen ger mig möjlighet att lura mig själv. Iaf så klockan 06.30 ringer min klocka varpå jag så kärleksfullt jag kan vänder mig mot henne och pötar te na så hon vaknar. Oftast så blir svaret ett mmm (eftertryck beroende på vakentillstånd och ovilja att gå upp kan jag säga) varpå jag åter somnar om. Detta mönster upprepar sig tills det att hon går upp och jag kan stänga av alla snoozande klockor...

Jag brukar dra mig upp något senare (typ 11) om jag inte ska till skolan. jag slänger på mig mina mysbyxor och en t-shirt och går ut i köket. Jag startar vattenkokaren och ser till att mitt tébehov stillas omgående. Jag startar datorn och kollar nattens NHL-resultat om Kings har vunnit så är allt positivt, detsamma gäller om bröderna Sedin inte gjort några poäng (ja jag erkänner jag gillar inte dom). Jag tar min kopp té och sätter mig framför datorn och kollar facebook, twitter (ja jag pillar lite med det med) för att se om det hänt något spännande (oftast har det inte gjort det). Jag kollar lite dagstidningar över nätet mestadels SvD och DN, just nu är det väl Korea, wikileaks och hajen i egypten som intresserar mest (ska bli väldigt intressant att se vilken sorts haj det är, kan vara en vitfenad revhaj men men).

Efter jag fått i mig mitt té och mitt dagliga tidningsbehov så är det dags att äta frukost (tar ju som sagt 1-2 timmar för mig att kunna äta frukost) denna intages oftast framför Stargate. När stargate är slut så är det dags att ta tag i saker (går sådär just nu) och då ger jag mig på datorn igen, jag startar spotify och sätter igång pluggmusiken. Efter det är det bara att läsa en massa böcker/artiklar och försöka skriva något.

Kvällen går ut på att försöka hitta på något att äta, försöka övertala flickvännen till att spela HALO, hon är som en slåttermaskin i det, helt ljuvlig att spela med :D. Ibland så vill hon och ibland så vill hon inte. Om inte försöker jag att läsa lite innan jag går och lägger mig...

Ja så ser min dag ut...

1 kommentar:

Unknown sa...

(Karro) Ska tilläggas att det finns många tillfällen då flickvännen VILL spela Halo men inte kan eller har tid