lördag, juni 19, 2010

Löprundan från helvetet...

Jag sprang idag! Min första joggingrunda på år och dag, det gick sådär, vanan är inte inne men jag kom runt iaf. Tyvärr så har jag ju ett fel i hvudet när det gäller löpning och det är att jag inte kan accepterar att det dels gått flera år sedan jag sprang sist och dels att min kondition som var bra en gång i tiden antagligen inte längre är lika bra. Varför skulle jag annars som första löpsträcka på mycket länge välja att springa 7,5 km? Ingen lugn start för mig inte...

Som väntat får man väl säga så orkade jag inte springa hela vägen, jag stummade rejält kan jag säga och fick gå vissa sträckor av banan. Jag brukar inte göra så för jag har otroligt svårt att komma igång att springa igen men det är väl som man säger "nöden har ingen lag". Jag lyckades dock ta mig runt på 53 min vilket i detta fall måste ses som okej även om det är vad jag brukade springa milen på. Ja ja nu är jag iaf igång och det känns skönt, nu ska jag bara lyckas hålla i det också...

1 kommentar:

Rebecca Henriksson sa...

53 minuter är verkligen okej...