måndag, juni 14, 2010

Det där med blodgivning...

Det finns dagar då jag som Fantomen går på stadens gator som en vanlig man men det finns också dagar då jag åker till sjukhuset och räddar folk åt höger och vänster. Visserligen kommer jag inte inridande på en vit häst (jag är rädd för hästar), jag kan möjligen sträcka mig så långt att jag kommer inridande på en cykel eller en buss. Vad vill jag då säga med detta? Kanske vill jag bara säga att det är skön känsla när jag delar med mig av mitt 0-negativa blod, det får mig att känna mig lite som en superhjälte. Eller så är det så enkelt att jag bara tycker att gemene man gott kunde visa bra mycket mer tacksamhet mot mig för att jag räddar mänskligheten som jag gör... :p

I vilket fall så är det snart dags att ge blod på nytt... :)

1 kommentar:

Oa sa...

Ja, 0- passar väl de flesta... Svårare att hitta blod som passar din smak...