fredag, maj 07, 2010

Ibland är det ingen idé...

Hur mycket man än planerar så kan det gå åt skogen ändå och det är där jag är just nu med mitt skolarbete. Som vanligt har jag problem med det där med deadlines, förvisso vet jag att jag inte är ensam och det ger en viss lättnad. Även om jag egentligen inte vill känna så, istället så skulle jag vilja knyta näven och helt enkelt kämpa mig fram till ett avslut av alla dessa hemtentor som hemsöker mig. Som det är just nu så har planeringen tagit överhanden och själva görandet har hamnat i en sekundär position...

Jag har bränt igenom en massa skönlitteratur också och om jag håller det här tempot, så kommer jag ha läst ca 36 böcker när året är slut och det är ju egentligen inte illa, men jag borde ju försöka läsa en del kurslitteratur också. :p Det som glädjer mig mest med mitt läsande är att jag har vidgat mina vyer och börjat läsa böcker i alla genrer jag kan hitta. Vill dock påpeka att jag inte tänker läsa twilight-böckerna som jag fått en recension på av någon med smak... :p

2 kommentarer:

Mia sa...

Ack, vad jag känner igen mig! Här är en till som är fullkomligt dränkt i arbete. Inte gör det ju saken bättre heller när vissa medstudenter stirrar till det och tar ton som fan bara för att det strular lite.
Rolig och smart blogg du har förresten, trevligt att läsa klasskompisarnas små funderingar. Älskar den första meningen i din beskrivning, garvade som fan med en tår i ögat när jag läste den.
Ses på tisdag antar jag, ha en bra helg!

/Maria

Martin sa...

Så du har hittat hit :). Jo arbete har man ju så att det blir över men ibland känns det som att man krånglar till det för sig själv ibland. Att man kanske bara skulle görat så att säga...

När det gäller stirriga medstudenter så tror jag i detta fall att det beror mer på okunskap när det gäller vett och etikett på internetforum. Jag tror inte syftet var att skrika i panik...