torsdag, maj 27, 2010

En tur på röda mattan...

Igår när jag lämnade högskolan i Borås så fick jag för första gången möjligheten att gå på den röda mattan. Visserligen så gick jag åt fel håll på den (ut istället för in) men jag tycker ändå att det ska räknas. Det var iaf en tjock soppa av dignitärer som trängdes utanför biblioteksbyggnadens dörrar, jag tror iaf att de var dignitärer dom hade ju finkläderna på sig. Det enda negativa med den lilla festligheten var väl att biblioteket stängde två timmar tidigare än vanligt pga festligheterna. Vilket gjorde att jag (och många andra med mig) blev utjagade på stadens gator istället. Fast jag klagar inte för det gjorde att jag hann med ett tidigare tåg än väntat... :)

När jag kom hem vi åtta tiden igår kväll så hade jag varit vaken i ca 32 timmar, varför jag varit det berodde egentligen inte på något speciellt skäl, det bara blev så liksom. Hade tidig morgon i skolan och var tvungen att skriva färdigt saker som jag skulle haft med mig (jag fastnade i ett dataspel också men det behöver vi ju inte tala högt om). Det kändes lite konstigt att inte vara tröttare efter en så lång tid men det är kanske så att kroppen ställer om sig på något sätt. Som tur var så hade jag inget jag skulle upp till idag så nu är nog kroppen som vanligt igen...

Inga kommentarer: