måndag, mars 08, 2010

Nu så...

Nu har det blivit dags att skriva igen efter att ha helt tappat lusten till bloggande under en period. Egentligen så vet jag inte om det var just bloggandet jag var trött på men jag saknade helt och fullt inspiration, så det blev som det blev. Jag har iofs hört att om man bloggar om samma sak två dagar i sträck så saknar man liv. Å andra sidan vet jag inte om jag håller med om det, jag tycker allt att mitt liv har tillräckligt mycket innehåll för att kallas liv, visserligen så hoppar jag inte fallskärm varje dag men om sanningen ska fram så tror jag att jag klarar mig bra ändå. Jag menar en kopp té och en god bok är all spänning jag behöver så egentligen så borde jag kanske blogga mer om det. Téerna jag dricker och böckerna jag läser... :)

Jag har förresten gjort ett medvetet val att välja bort socker i téet, iofs så får jag det att låta som en stor grej när det enda jag gjort är att byta till honung istället men små steg leder till stora resor dom med. Jag försöker helt enkelt få bukt med mitt sockerbehov, jag brukade vara så stolt förr när jag inte åt något godis, den stoltheten försvann när jag insåg att jag hade allt sockret i téet istället...

När det gäller böcker så har jag försökt bredda mitt spektra lite och röra mig ifrån sci-fi/fantasy området till mer mainstream och klassiker. Jag försökte läsa Moby Dick men den var så jobbig så den där jävla valen kom undan. Jag har faktiskt siktat in mig på "Brott och straff" och "Räddaren i nöden" men först ska jag läsa ut de böckerna jag läser nu. "Nudelbagaren" av Ma Jian och "Yacoubians hus" av Alaa Al-Aswany som båda är bra böcker och som jag rekommenderar er att läsa... :)

Inga kommentarer: