onsdag, mars 05, 2008

Snö och koppargrytor

Idag har det varit en helt fantastiskt skön dag med sol och vårkänsla under dagen, jag fick mig en låååång promenad som egentligen utmynade i att jag hyrde en släpkärra tills imorgon då vi ska flytta tillbaka all rekvesita, alla instrument och alla kulisser till kårhuset. Det kommer nog att gå rätt smidigt, vi är rätt många...

Våren ja, våren fick ett abrupt slut här ikväll då tydligen vintern kom tillbaka med stormsteg, för att inte tala om snön som faller ner just nu, jag gillar inte när vintern fintar mig sådär, känns ju nästan som en kosmisk konspiration :p

Efter min promenad så tog jag mig hem till min mamma som går som en furie genom deras nu färdigrenoverade lägenhet, hon visade mig en massa kassar där hon lagt saker som hon inte vill ha kvar, däribland en väldig massa koppargrytor som jag kunde få om jag ville och det ville jag ju naturligtvis så nu är jag stolt ägare till fruktansvärt många koppargrytor, som behöver putsas men värst är det nog med var jag ska göra av dom, jag har ju inte så mycket plats, egentligen...

Inga kommentarer: