lördag, maj 16, 2015

Ibland tänker jag...

Det kan iofs komma som en chock för en del av er men det är faktiskt sant! ;) Ibland så funderar jag på om det inte skulle vara bättre att bo i Göteborg. På det stora hela är min lilla stad jättebra, inte för stor, inte för liten, lagom med människor och lagom med affärer/handelsutbud. Det är klart det finns många bra saker i Göteborg också men det jag allra mest saknar här uppe är kulturutbudet. I en storstad som Göteborg är det helt enkelt större och det skulle vara en lyx att bara kunna ta en sväng på stan och på fem minuter vara vid ett museum eller en teater. Att på en kort stund kunna ta sig till en utställning eller konsert av något slag men som det är nu är det lite svårt, tre timmars restid tur och retur är lite för dyrt och lite för långt för att det ska vara gångbart att göra så ofta som jag skulle vilja. Så jag sitter här och tänker tt ibland skulle man allt vilja bo i Göteborg...

Inga kommentarer: