torsdag, maj 21, 2015

En hårig man, skogen och en tub vaselin...

Jag var ute och sprang i skogen idag, det gick ganska bra faktiskt. Jag sprang milen och lyckades springa hela vägen så jag är ganska nöjd just nu. Det gick visserligen inte jättefort men jag kom som sagt i mål så småningom. Långdistanslöpning är lite som sex, vill man att det ska vara länge måste man hitta ett bra och jämnt tempo hela vägen... ;)

Jag har dock haft problem med skavsår på bröstvårtor och insidan av lår men jag hade läst att vaselin var ett bra sätt att motverka sånt så idag small det. Jag smorde in mig ordentligt (jag såg ut lite som en nytvättad katt med håret stående åt alla håll) och jag har inte känt av så mycket skav idag men jag tror det får bli till att testa med större mängd vaselin nästa gång, så mycket att jag glider genom skogen...

Inga kommentarer: