onsdag, juni 11, 2008

Det där med Internet och vänner...

Idag ringde jag en gammal vän som jag inte pratat med på länge, visserligen så chattar vi ofta med varandra men det är ju inte riktigt samma sak. Jag känner det ibland att man glömmer bort hur opersonligt det är med internet egentligen och att man på så sätt glömmer bort hur ens vänner är i verkligheten. Det är ju sådant som är bra att bli påmind om så att man inte tar varandra för givet, chatt är ju bra men inte för att visa den verklige personen bakom tangentbordet. Nu fick jag iofs inte tag i min vän men det är ju bara att försöka igen, för jag måste erkänna att jag saknar min vän mycket fast det är klart jag saknar en hel del vänner som jag inte träffat på ett tag...

Jag har en vän som snart ska flytta (ett par hundra meter iofs) och jag saknar henne och alla våra promenader, visst jag chattar med henne också men som sagt det är ju inte samma sak och nu så är det svårt att få våra scheman att passa ihop eftersom vi båda jobbar (jag vid konstiga tider), jag hoppas dock att det ska lugna ner sig igen så att vi kan träffas som vanligt igen...

Inga kommentarer: