fredag, november 09, 2007

Alien

Om ni är trogna läsare av min blogg så vet ni hur mycket jag gillar att berätta om mina drömmar, särskilt när dom är svårtyda och skrämmande. Så här kommer nu ytterligare en dröm eller snarare ett innehåll från ett flertal drömmar. Jag har en tendens att drömma om dom slemmiga monstren från Alien filmerna, ni vet dom där som försöker rädda oss från fler filmer med Sigourney Weaver.....

Eftersom jag inte vet någonting om drömtydning så tänkte jag våga mig på att tolka vad dessa Aliens egentligen har i mina drömmar att göra. Platsen är inte så viktig, i rymden eller i skogen aliens är aliens eller hur? Det fanns dock en gång en alien som var blå och studsade bland träden i en skog, (låter lite kinky när man tänker efter)

Alien monstren i filmerna är ju varelser som lever i stora samhällen med en drottning och en massa arbetare. I verkliga världen så kan man likna aliens med myror eller bin och en sak som slår en när man talar om dom djuren är naturligtvis att visst styrs dom av en drottning men alla arbetarna är också honor (dom kan bara inte föröka sig), hanarna i såna samhällen är drönare som bara lever för att föröka sig. Därför tror inte jag att det är något stort logiskt hopp att tro att varelserna i alien filmerna skulle vara något annat än honor....

Detta skulle innebära att mina skrämmande drömmar om aliens egentligen är drömmar om kvinnor....... det är ju typiskt, dom ska alltid vara med.....

Undrar om det är kvinnor jag känner? :-p

Inga kommentarer: