söndag, oktober 07, 2007

Hösten!

Jag vet inte vad ni tycker men hösten har alltid varit min favorit årstid. Delvis så är det för att jag är ett höst barn, delvis är det för att jag tycker att hösten är den lagom årstiden. Hösten är inte lika varm som sommaren, vilket är bra då jag är väldigt varmblodig. Hösten är inte heller lika kall som vintern för att inte tala om att det inte finns någon snö. Den har ingen pollen som jag är allergisk mot som våren, den är liksom lagom på alla sätt.

För att försöka bli lite poetisk och djup så kan jag väl säga att hösten är den årstid som jag känner mig mest levande under. Nätterna blir längre, temperaturerna blir helt plötsligt riktigt behagliga. Naturens färger blir mer levande vilket iofs är en motsägelse men ändå. Hösten är också en tid för soppor och grova grytor och böcker och te i stora mängder. Hösten är helt enkelt till för att njutas av på alla de sätt som finns.

1 kommentar:

riksomengris sa...

För att sammanfatta: du fyller år å får presenter? Hade jag missat nåt? ;)