måndag, september 03, 2007

Matkultur

Hmm, jag hittade det här när jag surfade runt lite och jag har funderat på varför man får så starka reaktioner på just detta..... I artikeln talar kvinnan som skapat receptet även om duvor och kameler och jag har svårt att tro att djurvänner skulle reagera lika starkt för dom arterna! För visst är det svårt att tänka sig att äta katt i vilken form det än må va? Vad är det som gör att katter (och hundar) får en sådan särställning...... är det bara för att vi ser dom som husdjur som det inte går att äta dom?

Personligen så tycker jag om katter och vill inte alls äta dom, det känns liksom fel. Fast på sätt och viss är det väl ungefär som för en hindu när dom hör att vi äter nötkött eller en muslim som inte kan förstå varför vi äter fläskkött.

Inga kommentarer: